26 oktober 2016

steenuil


Je kan natuurlijk een boom helemaal afzagen, tot op de grond zoals gebruikelijk. Of... je kan proberen er iets  speciaals van te maken. Ik scherpte er een punt aan -op zijn potloods-, zaagde er wat kringen in die hopelijk in de toekomst bewoond zullen worden door leden uit het zwammenrijk en maakte een nis voor een steenuil. Niet veel later zat er al een uil in, een stenen uil weliswaar, maar och, ik ben snel tevreden. Wat mij vooral interesseert is hoe deze stam van 2,50 meter hoogte de komende jaren gaat verweren en uit mekaar vallen. Of er speciale beesten zullen op af komen, en of die op hun beurt dan weer vogels aantrekken. Een experiment met sierwaarde dus.


Stenen uil in detail


4 opmerkingen:

  1. Benieuwd naar het verdere verloop van dit experiment, de uil ziet er ook wel uitnodigend uit met die gaten in de buik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat treft: ik heb krek dezelfde stenen uil in mijn verzameling. (Ondertussen al goed voor +/- 800 stuks.)
    Interessant experiment. Ik ben benieuwd naar het verloop doch gok nu al op tal van paddenstoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dnek wel dat dat boompje het nog jaren gaat trekken. De boomstam hier is nu aan 't desintegreren, maar die is al 10 jaar dood denk ik.Wel een leuk experiment

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er erg leuk uit. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.