10 januari 2016

Hamamelis 'Sister Jelena'



4 opmerkingen:

fruitberg zei

Hier nog altijd geen bloei, maar ik wordt dat zo onderhand gewoon dat jij me enkele weken laat watertanden voor mijn exemplaar begint te bloeien. Prachtige kleur weerom.

AnneTanne zei

'Sister Jelena' zag ik volgens mij twee jaar geleden ook in Kalmthout.
Hier bloeien haar oudere zus, en ook Diane en Feuerzauber.

natuurlijk-rijk zei

Ah er is dus echt een verschil tussen een gewone Jelena en een sister Jelena? Je moet het maar weten allemaal! Ik heb 3 soorten staan, die kwamen in een eerder berichtje bij me al aan bod.

Ludo Rutten zei

De verschillen zitten soms in details: langer het blad vasthouden in de winter, herfstverkleuring, groeiwijze (breed, slank,...), de grootte van de petalen, de geur, iets meer oranje in het geel, éénkleurig of toch meer tweekleurig, ... . Zelf concentreer ik me op de geur- en kleurverschillen.