10 juli 2015

once


Nu dat ik een week mijn goesting kan doen -vanuit Malta interveniëren is nogal moeilijk- heb ik wat tijd besteed aan de gewonnen LP's van Led Zeppelin en de muziek van Pearl Jam. "Ten" is al jaren verkozen tot de beste plaat aller tijden maar ik heb er nooit met aandacht naar geluisterd. Valt die geweldig mee. Het openingsnummer "Once" alleen al is zo sterk dat ik hem graag met je deel. De energieke gitaarriff (vanaf 0.50'') kon er eentje zijn van TC Matic al is Led Zeppelin ook nooit veraf (ik heb zonet een zestal LP's van LZ achter de kiezen en hoor de treffende gelijkenis op heel wat nummers). Ik snap nu wel waarom enkele facebook-vriendinnen (Peggy en Kathleen o.a.)  zo gek zijn van Pearl Jam, al zal het (stiekem) ook voor Eddie Vedder zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.