11 juni 2015

kunt ge eens meekomen?


Geen enkele struik bloeit hier momenteel zo weelderig en zo betoverend mooi dan de 2 Cornus kousa var. Chinensis of de Chinese bloemkornoelje. De boerenjasmijnen komen stevig in de buurt en ruiken daarenboven lekker maar qua aantrekkingskracht moeten ze toch onderdoen. Dat merkte ik goed tijdens de voorbije ecotuindagen. De vraag 'wat ruikt hier zo lekker'? werd ook wel vaak gesteld maar 'wat zijn die mooie witte bloemen precies' , vaak vergezeld van 'kom eens mee, die struik daar, wat is dat voor iets?' spande toch de kroon. Het moet gezegd, dit jaar bloeien de bloemkornoeljes wel heel massaal (de struik naast ons terras telt minstens 500 bloemen) en dankzij de grote, groenwitte schutbladen (zie foto) zijn ze de sublieme eyecatcher. Van de vruchten die later op het jaar volgen, kan je lekkere gelei maken of je kan ze reserveren voor de vogels die je daarvoor erg dankbaar zullen zijn.


3 opmerkingen:

  1. Een echte superplant hé ! Ik heb er hier ook zo twee staan die niet voor elkaar willen onderdoen. De vruchtjes vind ik rauw ook wel lekker. Ze smaken een beetje naar lychi's vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vorig jaar een Cornus Kousa "Cappuccino" geplant, ik hoop dat hij zich binnen enkele jaren ook in volle glorie laat zien, momenteel is het nog maar een flauw beestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Zijn prachtige planten, en jij hebt enkele mooie exemplaren staan, was me ook opgevallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.