15 mei 2015

half mei


Het ecotuinen-weekend komt heel dichtbij en ik heb nog 'geen bal' reclame gemaakt behalve een beetje op deze blog. Op advies van die van ons wordt vandaag hét bord terug aan straat geplaatst. Gisteren heb ik de data overschilderd en straks volgt dan het timmerwerk. De klimrozen, die door de voorbije ministorm wat fatsoeneerwerk behoefden, werden bijgesnoeid en terug in de juiste richting geleid. De toegangspad naar de voordeur werd vrijgemaakt en de bij de blauwe spirea's overhangende takken van de krentenboompjes werden afgeknipt. Hierbij zag ik dat de merels de halfrijpe bessen al aan 't verzamelen zijn. Het vrouwtje broedt onder het afdakje aan de voorgevel. Tijdens de werkzaamheden, alles op een rustig tempo, bewonder ik de vele bloemen. Op dit moment zijn de mispel, de adderwortel, de Clematis montana, de vele Geraniums en vooral de blauwe regens op hun mooist. Ik ben content dat de 'roze regen'  (middenste foto) terug bloeit want vorig jaar bleven de bloemtrossen volledig weg. De bloemblaadjes van de Cornus florida (in feite schutbladen) vallen intussen af maar zij worden perfect opgevolgd door de nieuwe bloemen in de Cornus kousa. Dat staat garant voor weer weken subtiele kleurenpracht.


Met een lange stok wordt de klimroos Paul's Himalayan Musk een handje geholpen om de overbrugging te maken naar de perzikboom.


1 opmerking:

  1. Leuke foto's, Geraniums dat kan gewoon niet mislopen. Er staat hier nu ongeveer evenveel in bloei als vorig jaar tijdens de tuindagen, 't zullen hoogdagen worden voor je tuin denk ik (onder andere Veronicastrum gaat in bloei staan tegen 7 juni, en daar had je flinke pollen van staan dacht ik me te herinneren)
    Die klimroos gaat wel flink te keer. De naam 'Musk' doet me vermoeden dat het een momschata-hybride is?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.