29 november 2014

viva Hamamelis

Terwijl ik de vrouw een handje hielp bij het binnen zetten van de vorstgevoelige bloemen controleerde ik onze toverhazelaars op het uitrollen van de petalen. De viltige bloemknoppen staan bij sommige variëteiten reeds op een kiertje, klaar om ons alweer te plezieren met een van de allermooiste winterbloemen.

De Hamamelis x intermedia 'Sister Jelena' stond vandaag het verst (zie foto). Een klein nadeel van deze variëteit is wel dat de bruine bladeren lang aan de struik blijven hangen en hierdoor het zicht op de bloesems wat verhinderen. Maar voor een allereerste foto zijn ze ook zo verwijderd.



2 opmerkingen:

  1. prachtige foto en schitterende heester, die zich helaas in onze tuin maar niet wil thuis voelen. Eigenlijk heb ik de hoop wat opgegeven, misschien, heel misschien zal ik toch nog eens opnieuw een poging wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige struik. Hier staat mijn 'Aphrodite' nog lang niet zo ver, maar ik heb wel enkele andere winterbloeiers die bijna beginnen met bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.