15 november 2014

opgelet

In de tuin kom ik nog steeds actieve bruine kikkers tegen. Zo net vertrappelde ik bijna eentje in de buurt van de amfibiepoel. Deze bruine kikker was erg gelig. Ik vind wel vaker bruine kikkers die eerder geel dan bruin zijn.

In een andere poel zitten op dit moment nog tientallen kikkervisjes met een staart. Ze zien er kerngezond uit en als je ze opmerken, zijn ze in een flits weer diep het water in.

Volgens de boekjes zouden kikkervisjes in juni/juli als jonge kikkers uit de poelen kruipen, maar dat klopt duidelijk maar voor een deel van de populatie.

3 opmerkingen:

  1. Misschien zit het gekke weer er ergens voor tussen dat die kikkervisjes er nu zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn de dikkoppen van het voorjaar die extreem traag ontwikkelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook ik schrik me hier af en toe nog te pletter wanneer er eentje plots voor me wegspringt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.