12 oktober 2014

week van het bos


Een middagwandelingetje doorheen Liebroek-Wetsberg (hier vlakbij) was het wel het minste wat ik kon doen bij de start van de Week van het Bos. Behalve de onvermijdelijke weggeworpen vuilniszakken, blikjes, tuinafval, een afgebroken kippenhok, een berg gipsplaten en Bekaertdraad ontdekte ik enkele nog bewoonde mierenhopen. Er werd daar nogal gewerkt en dat voor een zondag.

Het voornemen was evenwel op zoek te gaan naar paddenstoelen en de vondst viel niet tegen: enkele grote berkenzwammen, parelamanieten, een grote groep rechte koraalzwammen, jawel een witte kluifzwam en één zeer fijn parasolachtig paddenstoeltje (linksonder) waar ik nog even de paddenstoelengids van mijn vader voor nodig heb om er een naam op te plakken (momenteel gok ik op een plooirokje).Tenzij iemand van jullie het zo kan zeggen. 

Het meest zeldzaam was evenwel nog deze brillenzwam (ja, je komt soms voor verrassingen te staan) :



1 opmerking:

  1. Dat zijn toch enkele leuke paddenstoelen die je daar op foto hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.