28 juli 2012

de eerste dit jaar

Een portie mosselen-frit en 2 "bollekes"

Van de olympische openingsceremonie in London heb ik slechts enkele minuten meegepikt. Ik zag een helikopter, iets met een jurk aan dat met een parachute uit die helikopter sprong -goedgelovigen moesten denken dat het de Britse queen betrof- waarna diezelfde koningin in levende lijve het stadion binnen getaffeld kwam. Spektakel op olympisch niveau ware geweest als de échte koningin uit de helikopter sprong, zonder parachute uiteraard. 

Op culinair vlak ben ik gisteren evenwel niets tekortgekomen. Het koppel dat ons eens meenam naar de Cuylhoeve trakteerde ons opnieuw op een etentje. Hiervoor wandelden we langs het Albertkanaal naar de waterskiclub van Beringen. We hebben hier met ons tienen opvallend smaakvol gegeten. Alhoewel we allemaal een ander gerechtje van de kaart bestelden, werd dit alles toch prima bereid en verzorgd gepresenteerd, netjes tegelijkertijd opgediend. 

Ik koos voor mijn eerste portie mosselen natuur van dit jaar. Hierbij dronk ik 2 bollekes (De Koninck) omdat het al verschrikkelijk lang geleden was dat ik dit biertje tot mij nam. Jammer dat ze niet van 't vat waren en ietsje te lauw uit het flesje kwamen. Voor de rest niets dan lof voor de keuken en de service. Het terras ligt vlakbij het Albertkanaal -dit waterskiet immers iets beter dan op de mijnterril- en dat geeft een extra dimensie aan je vakantiebeleving. Water en boten, weet je wel.

Dat doet me eraan denken dat we ergens in de komende maand zelf ook nog op vakantie gaan. Naar de Vogezen en de Jura. Je hoort er nog wel van als we terug zijn. Enkele idyllische dorpjes uit de reeks 'Les Plus Beaux Villages de France' staan alvast op het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.