12 januari 2011

trop, c'est trop

Op onze brievenbus hangt al jaren de sticker 'geen reclamedrukwerk aub'. Er staat wel degelijk 'aub' op en niet 'verdomme'. Een wezenlijk verschil! Wat ik wil duidelijk maken, is dat we het toch vriendelijk vragen. Maar... telkenmale als er een nieuwe rondbezorger wordt ingezet, wordt onze gleuf volgepropt. Is de man in kwestie nu té gehaast of kan hij niet lezen? In ieder geval wordt die grote berg papier ongevraagd bij ons achtergelaten, een vorm van sluikstorten als je 't mij vraagt.

Deze week was het weer van datte. In plaats van het allemaal stante pede in de doos met papier te kieperen, heb ik er eens in zitten neuzen (ik weet het, precies waar de reclamebonzen stiekem op gehoopt hadden).

Zie ik dat goed? Een boekje van Opel? Eentje van Mitsubishi? Nog eentje van Renault? En nog een, en nog een, .... TIEN reclameboekjes van automerken! En dat allemaal op dezelfde dag in de brievenbus gedumpt. Mensen toch, kan het wat minder?

Tien autofolders op 1 dag in de brievenbus.... blijkbaar komt het autosalon er weer aan.

1 opmerking:

  1. Ik denk dat uw gebuur gewoon zo van zijn oud papier afraakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.