19 februari 2010

bambi in de kunst

Sinds ik zo'n dertig jaar geleden het Stedelijk Museum van Amsterdam bezocht weet ik het wel zeker: niet het werk op zich bepaalt of het om 'kunst' gaat of niet, het zijn de muren waartegen het wordt opgehangen die bepalend zijn. Daarom dat onderstaand werk van de kleinste thuis -'Bambi met drie vlindertjs'- nooit als kunstwerk zal worden beschouwd. Onze living wordt niet beheerd door een curator, inkomtickets zijn er bij ons ook niet te koop en subsidies om de boel draaiende te houden ontvangen we ook niet. Geen kunst dus, maar geloof me of niet, in Amsterdam zag ik stukken hangen die niet in de verste verte kunnen tippen aan onze Bambi.

kenners herkennen het pointillisme van van Gogh.

3 opmerkingen:

  1. Fout.
    Als het voor jou kunst is, is het kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Gogh en het Pointillisme?
    dat moet een drukfout zijn ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Gogh heeft wel degelijk de techniek van het pointillisme uitgeprobeerd. Google maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.