13 december 2009

matige start

De tafeltenniscompetitie waarin ik meedraai is halverwege. De heenronde van de 5de provinciale in Vlaams Brabant-Brussel zit erop en dus kan er al met enige relevantie teruggeblikt worden op de voorbije sportieve prestaties. "Een matige start met een succesvolle eindsprint" zo kunnen de voorbije 10 matchen nog het best omschreven worden. Ziehier de tussenstand:


Diest S is, na een kort verblijf aan de staart, ondertussen opgeklommen naar de 4de stek. 22 punten op 30 is geen slecht resultaat maar het had beter gekund. De match tegen onze V-ploeg had nooit verloren mogen worden en ook tegen VMS mochten we nooit de duimen gelegd hebben.

Onze intrinsieke sterkte werd nog het mooist geïllustreerd op de match tegen leider Meerdaal K (nog geen enkele verliesmatch!) waar wij slechts 1 wedstrijdje op de 16 teveel verloren om twee punten te vergaren. Kampioen spelen was mogelijk geweest, helaas kan onze ploeg nauwelijks of niet beschikken over dochter Loes en superNG'er Jos Braeken.

En mijn eigen resultaten? De stilte op Muggenbeet zegt alles? Op het non-sportieve kan Tiger Woods nog veel leren maar aan de tafeltennistafel is het inderdaad wat minder. De verandering naar noppen was een stommiteit en heeft zijn sporen nagelaten. Sinds ik terug speel met mijn oude palet (Tackiness C/ Nimbus) verbeteren gelukkig mijn resultaten ook. Momenteel heb ik net 50%, dus evenveel gewonnen als verloren. Maar 65% is toch meer mijn normale doen.

Ik zal er alles voor doen om mijn resultaten op te krikken maar mijn klemtoon/prioriteit ligt tijdelijk nog bij het non-sportieve. Op mijn gezegende leeftijd zijn er stukken van het lichaam die al wat beter werken dan anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.