23 december 2009

Lily stopt

Lily Allen is een zangeres (voor wie mocht twijfelen)

Lily Allen "wil haar echte leven terug" en wil niet langer "leven in een wereld van onechte communicatie". Daarom stopt Lily, aldus de Morgen -die het geheel terzijde tweemaal over LiLLy heeft- met bloggen, twitteren, e-mailen en facebook. De zangeres heeft vervolgens al haar elektronica-speelgoed in een doos opgeborgen en hoopt zo van haar verslaving af te geraken.

Lily heeft een punt. Zelf heb ik nog een prima evenwicht tussen de digitale communicatie en de echte variant. En mits het inlassen van laptoppauzes zorg ik er wel voor dat verslaving geen kans maakt. Ik doe het voor de fun en als er geen zak meer aan is, kost het me geen enkele moeite om dagen- of wekenlang uit het wereldje van facebook of Blogger te stappen. Uiteindelijk beslis je toch zelf hoeveel tijd je spendeert in deze zinloze nepwereld waarin iedereen volkomen misbaar en vervangbaar is.

Zeker als je andere problemen aan je kop hebt, wordt het duidelijk hoe ledig de onechte communicatie is en hoe weinig effectieve steun je er kan uit putten. Misschien is ook dat wel wat Lily Allen tot inzicht heeft doen komen. Zingt ze niet: "It's not fair and I think you're really mean - I think you're really mean - I think you're really mean - Oh you're supposed to care - But you never make me scream - You never make me scream."? En van Twitteren kom je natuurlijk ook niet klaar. :)

Dit doet me er aan denken dat volgens mijn Google Reader een aantal bloggers al lange tijd inactief zijn: het Groot Verstand, Georgina, Eve, Stijnblogt, Alcyon, Endelamangen, Niets Bijzonder, ... . Zijn zij ook tot inzicht gekomen zoals Lily?

3 opmerkingen:

  1. Mja, sorry sè.
    Toevallig heb ik vandaag nog een postje klaarstaan :-)

    Bloggen (twitteren heb ik nooit aan meegedaan) vereist wat tijd en als ik het druk heb met andere zaken, dan verdwijnt dat als eerste naar de achtergrond. Ik ben gestopt of fel verminderd met bloggen toen we aan onze nieuwbouw en de daaropvolgende verhuis bezig waren. En ook omdat ik het gevoel had dat ik meer en meer óf over de kindjes bezig was (wat niet iedereen interesseert natuurlijk), óf aan het kankeren over 't één of 't ander...

    Maar allez, er is toch iemand die mij mist blijkbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De echte wereld (een echtscheiding) heeft me idd ingehaald...
    Misschien brengt 2010 weer wat positieve inspiratie om over te lullen.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was even zoeken maar ik vond dit blogberichtje alsnog. Merci om me terug in je feed te stoppen!
    Mijn opinie: ik til er niet meer zo zwaar aan wat ooit anders was.
    Wil enkel nog mijn creatief ei kwijt al bloggend. Facebook is snelle en meestal oppervlakkige communicatie genre café-klets., foto's kijken en liedjes uitwisselen.
    Twitter is exposure.
    Verantwoording voor al niet niet vrtueel wegblijven hoeft niet maar het mag toch spijtig gevonden worden dat sommigen plots weer verdwenen zijn?
    Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.