29 november 2008

15 jaar zonder Zappa

Op 4 december zal het precies 15 jaar geleden zijn dat Frank Zappa de strijd tegen zijn prostaatkanker verloor. Nog heel regelmatig bezorg ik mezelf de kriebels op het lijf wanneer ik één van zijn zovele LP's of CD's beluister. Live in New York, Roxy & elsewhere en de purperen You can't do it on stage anymore (2) zijn tegenwoordig mijn favoriete platen maar het onderstaande What's new in Baltimore? vind ik ook erg prachtig en bijzonder 'Zappa-melodisch'. Geniet met mij:



Het mooiste nummer om Frank Zappa te gedenken is misschien wel Watermelon in Easter Hey (Joe's Garage). Er bestaan heel wat versies van en de deze is één van de beteren:



Zappa werd -ocharme- slechts 52 jaar oud maar hij laat een ongezien en ongeëvenaard oeuvre na dat bovendien nog jaarlijks aangroeit. Zijn zoon Dweezil houdt met de Zappa plays Zappa-tours de muziek van zijn vader op een waardige manier levendig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.