14 augustus 2008

van Bloglines naar Google Reader

Mij hoor je niet klagen over de feedreader van Bloglines. Altijd zeer content geweest en dat ben ik nog. Maar Google Reader sluit naadloos aan bij mijn Gmailaccount en hij biedt net dat ietsje meer... zodoende ben ik vandaag overgeschakeld naar de feedreader van Google om al mijn collega-bloggers te volgen.

Al mijn abonnementen van bloglines worden overgezet en dat geldt ook voor de 'vice versa-bloggers' op de sidebar van Muggenbeet. Moest u via een teller uitvlooien wie er zo allemaal op uw blog of site komt neuzen, bedenk dan dat ik dat meestal doe via mijn feedreader en niet via te linkklikken op Muggenbeet. Vrees niet: ik lees iedere nieuwe log van zowat iedereen die hier zijn sporen nalaat. Om te reageren evenwel, moet ik op dat moment inspiratie en goesting hebben. Sommige dagen gaat dat als een fluitje van een cent, andere dagen ben ik te tam en te onnuttig.

Gebruik jij ook Google Reader? En zit Muggenbeet nog niet tussen je abonnementen? Door simpelweg te klikken op onderstaand knopje kom ik er automatisch tussen te staan. Of je daar goed aan doet, da's een andere kwestie :)

Add to Google

4 opmerkingen:

  1. Dit is even te veel voor mijn zeer beperkte webbrein...
    Je kunt via bloglines zien wie er via feed jouw blog volgt?
    Of kun je zien wie jouw blog volgt, die zelf een blog heeft?

    En zoja hoe?
    De Big Brother in mij wordt juist wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werk gewoon met RSS-feeds. Wat is het voordeel van jouw systeem?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @oker en Hannah: bloglines en google reader zijn beiden (rss)feedreaders. Je geeft te kennen welke blogs of nieuwssites je wenst te volgen, en telkens zij een nieuwe tekst plaatsen verschijnt dat bericht/log in je feedreader. Je moet dus zelf niet meer gaan kijken op de site/blog of er iets nieuws op staat. Beide readers geven weer hoeveel lezers een abonnement hebben op een blog/nieuwssite. Bij bloglines kan je ook zien wie een abonnement heeft als zij tenminste 'publiek' hebben aangevinkt. Google geeft bij 'trends' weer welke blogs in slaap zijn gevallen. Beiden readers vind ik erg goed en zijn gratis.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.