19 april 2008

bitch!

Vorige week heb ik een halve dag in een dagkliniek gelegen. In een bed met een armbandje aan. Een hersenscan, een ruggenmergpunctie en nogmaals bloed getrokken uit mijn rechterarm. En dat allemaal omdat een besmette teek mij ooit zou gebeten hebben.

En bij dat bloed trekken is het weeral misgelopen. Ik zei nog tegen dat jong verpleegstertje: 'ge lijkt me zo'n type dat er genoegen in schept om mannen pijn te doen'... een mens moet toch iets zeggen. "Hoort hem zalle", zei ze, met een blik alsof ze liever gehoord had om er even te komen bijliggen.

Ik voelde het meteen: ze zat goed fout...zeer dat dat deed. En ze bleef maar bloed aftappen alsof ze 10 kilo bloedworst wou draaien. Nu een week later voel ik het nog. Ze heeft uiteraard de naald veel te deep gestoken en waarschijnlijk mijn ader doorprikt. Een serieuse blauwe plakkaat -zuigplekachtig- in mijn armplooi en een rode rand, wat wijst op een ontsteking. De tekenbeet was er volstrekt niks tegen!

Terwijl ik dit allemaal aan jullie kondig maak, is die van ons een tube Hirudoid gaan halen bij de apothekeres en heb ik voor de eerste keer dat zalfje uitgesmeerd op mijn verpleegsterwonde. Vrouwen aan wie ik dit verhaal vertelde, denken dat dat wit bitchke dat expres gedaan heeft. Het zou me niet verbazen. Ik ben wellicht gewoon het zoveelste slachtoffer van wat we gewoonlijk 'sado-vrouwen' noemen. De doorsnee vrouw,zeg maar.

Tijdens mijn lijden denk ik zo: wat heeft de schepper bezield om op het eind van zijn krachten, in een moment van fantasiearmoede en zinsverbijstering, met onze rib nog een zondige Eva op de wereld te zetten?

9 opmerkingen:

  1. ne mens zou kompassie krijgen, al goed dat we weten dat mannen een ietsiepietsie kleinzerig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @hilde: ik heb ook 4 bevallingen achter de rug. Dat stelde eigenlijk niet veel voor, qua pijn dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit ik hier met mijn kom versgemaakte 100% bio brandnetelsoep te lezen over bloed en vreselijk lijden... Tof, zenne. Allez, veel beterschap dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben je nu het slachtoffer van een Teek of van een Teef?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En laat ik nu zo stiekem denken, da-ge ze verdorie zoudt missen, moesten ze der ineens niet meer zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @georgina: als je wil maak ik wel eens een grafiekje van mijn lijden :)
    @michael: toch fijn dat er af en toe iemand iets liefs tegen mij zegt.
    @els: ik heb geen hond meer ;-)
    @annetanne: tja, zelf de vuilbakken aan straat zetten, zal inderdaad wennen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die tekenbeet interesseert mij. Hoe wist je dat hij ernstig genoeg was om ermee te gaan doktoren? (Heb net bij mijn oudste dochter een teek verwijderd en hou nu met schrik in het oog of er een rode kring verschijnt.)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.