28 januari 2008

gelulu in de prijzen

De Nederlandse schrijfster Lulu Wang heeft de slechtste Nederlandstalige sekssène van 2007 geschreven. Dat werd gisterenavond tijdens het Weerwoordfestival in Amsterdam bekendgemaakt.

De prijs voor de slechtste seksscène is een initiatief van het weekblad Humo, Vrij Nederland en het Weerwoordfestival. Het doel is om overbodige, vervelende en slecht geschreven seksscènes in de literatuur te ontmoedigen.

Vervelend is wel het minste wat je van de scène van Wang kan stellen. Ik viel er meteen van in slaap. Moest die van ons zo in't bed beginnen prevelen, ik zou -samen met mijn liefdesdolk- maken dat ik in een ander bed lag.

Het winnend fragment (hou Boons Mieke Maaike bij de hand als tegengif!):

'In mijn nachtelijke verbeeldingen was jij de tijger en ik de gazelle. Ik probeerde je te ontvluchten, maar je haalde mij met een paar sprongen in. Je brulde van de drang om mij volledig tot je te nemen, je kwijlde alvast en je bromde van opwinding toen ik in je handen viel. Hierna verpletterde je mij onder je lange armen en benen en scheurde het gewaad van mijn lijf. Ik hunkerde ernaar dat je vingers over mijn lichaam gingen, als lopende vuurtjes op een steppe tijdens de droge moesson - ontvlambaar als een lucifer. Ik hoopte dat je nagels mijn borst en buik open zouden snijden, zodat mijn longen meer ruimte zouden krijgen, anders zou ik ontploffen van hartstocht. Ik wilde dolgraag dat je lippen, tong en je liefdesdolk bij mij binnendrongen, mij van alles beroofden, mijn honger en dorst naar jou inbegrepen. Ik bad tot Boeddha dat jij mij zou vervoeren naar het zalige einde van de zoektocht naar jouw beminnelijkheid...'

1 opmerking:

  1. in de lijn van beter één vogel in de hand (wink wink, nudge, nudge, say no more, say no more) dan tien in de lucht:
    liever een sléchte sexscene dan helemaal geen sexscene.
    Dat zou jij als jarenlang getrouwde man toch moeten wéten!?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.