9 december 2007

bijpraatavondje

Gisteren stonden wij in voor de organisatie van het jaarlijkse bijpraatavondje van ons groepje vrienden van de tijd dat ik nog op de sociaal school zat, zo'n 24 jaar geleden. Ieder jaar komen we één keertje samen om van mekaar te horen hoe het gaat. Twintig jaar lang ontving één van de vier koppels de rest thuis maar vier jaar geleden besloten we om met de ganse groep een brasserie of restaurant op te zoeken zodat het organiserend koppel zich ook bij aan tafel kon voegen.

Die van ons en ik kozen gisteren voor de Kiewithoeve in Engsbergen. De zoon van de zaak pingpongt bij onze zoon, vandaar. Ik at er een Thaïs soepje, een vegetarisch quorngerecht en een groot ijsje met rozijnen die in rum gedrenkt waren. De meeste van mijn vrienden kozen voor een Tilapiaschotel, naar 't schijnt een vis die zowel in zoet als zout water kan leven. Het eten was er dik in orde en het was een gezellige avond.

Vandaag is het weeral mijn beurt om te koken. We ontvangen een tiental eters, hoofzakelijk peters en meters van onze jarige kinderen. Volgens die van ons ben ik heel goed in de keuken (zowat de enigste plek in ons huis waar ze mij over bestoeft), daarom dat ze in haar planning voorzien heeft dat ik meid-kok-slaafje-van-de-dag mag wezen. De frigo zit vol, nu is het aan mij om er iets van te bakken of klaar te stoven.

Gezien het reeds gevorderd uur ga ik me minutenlings uit mijn sexy pyjama hijsen en beginnen met het kuisen van de groenten. Wellicht niet wat je verwacht van een mannelijke "überkreation" als muggenbeet. Je moest eens weten wat een zacht gekookt eitje ik werkelijk ben!

Een simpel eitje kan ook beestig lekker zijn. Grrr. (Ik moet me toch met iets troosten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.