8 september 2007

Diest boven

Royalty In Exile ontbreekt niet in mijn platenkast.

In de Hagelandse stad Diest zagen de 4 kinderen van mijn eerste vrouw het levenslicht. De oudste dochter gaat er sinds een week naar het middelbaar en zowat gans de familie pingpongt er met volle overgave bij P.W. Diest. De Demer, vol chemische rotzooi van Tessenderlo Chemie, zorgt er regelmatig voor natte broeken. Om het kort te houden: we hebben wel wat (te doen) met Diest.

In de superliga van de tafeltennis miste onze club gisterenavond de start van het nieuwe seizoen niet. Dankzij een sublieme Cédric Merchez (A9) won Diest met 4-3 van Immo Mortsel, na Villette zowat de beste ploeg van 't land. Merchez zorgde voor tafeltennis van het hoogste niveau met ongezien verdedigend werk. Balwisselingen van dertig slagen waren geen uitzondering. Het publiek smaakte het spektakel en ik genoot mee.

Ook in de AB was Diest gisteren van de partij. The Scabs brachten er na meer dan 10 jaar stilzwijgen voor de eerste maal hun 'Royalty In Exile'. Deze plaat (zie foto) zit in vinylversie ook in mijn platenkast net als hun Matchbox Car. Beiden zijn nog krasvrij.

Ik heb de plaat de laatste vijf jaar niet meer gedraaid maar naar ik hoor, is ze terug hip en ligt ze zelfs opnieuw in de winkel. Ik blijf TC Matic beter vinden maar The Scabs hebben er zonder discussie mee toe bijgedragen dat de jaren 80 de boeiendste periode waren uit de Belgische muziekgeschiedenis.

Tien om te zien, beste luisteraar, bestond nog niet. Niemand die er zelfs maar aan dacht om zo'n shit uit te zenden. Het Vlaamse kutlied lag te kreperen in de goot. Segers en Sommers zagen zwarte sneeuw. Hard times, heerlijke tijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.