8 mei 2007

indrukwekkende menigte voor Annick


Net teruggekomen uit Diest waar ik met een deel van de familie heb deelgenomen aan de herdenkingsmars voor Annick Van Uytsel. Wat me opviel was de indrukwekkende menigte die deelnam aan deze wandeling. In het begin was er sprake van zo'n 4000 mensen, wat later sprak men al van 10.000. Zoiets zal het geweest zijn. De sliert van ingetogen mensen leek oneindig.

Ik vond dat ik er deze avond bij moest zijn. Annick fuifde die avond op amper 7 km. van onze woning, was ook bij de KSJ en het jeugdhuis Tijl ligt op amper 100 meter van de tafeltennisclub waar we met onze kinderen wekelijks vertoeven. Als je hiervoor niet uit je zetel komt, kan je beter vastroesten, dacht ik zo.

Het afgelegde parcours, zowat het traject dat het vermoorde meisje van plan was af te leggen, gaf me een akelige indruk. Mooie natuur, dat wel, maar zonder enige sociale controle. Een donker pad tussen het struikgewas in broekgebied. Voor geen geld ter wereld, zei mijn vrouw, zou ze hier met een fiets alleen doorrijden. Dé vraag, die je velen zag stellen, was waar Annick de moordenaar precies zou hebben ontmoet. Ook ik vroeg het me af. Het was me wel duidelijk dat dit Webbekoms Broek een ideale plek is voor perverten en doorslechte mensen. Een fietster alleen is hier om 4 uur 's nachts kansloos.

Tijdens onze terugkomst naar huis -het was toen al serieus donker- viel het ons op dat er toch terug een meisje per fiets, helemaal alleen, dat akelig padje insloeg. We kregen de schrik op het lijf in de plaats van dat meisje maar zij trapte verder. Ik kan er even met mijn verstand niet bij.

    Het Webbekoms Broek met de Demer en de spoorlijn Hasselt-Diest.

      2 opmerkingen:

      1. ahhh muggenbeet wat vreselijk hé,

        een vriendin van me zegt dat het een bekende geweest moet zijn:-((
        welke pervert gaat daar staan wachten op iemand ??
        niemand toch.
        ik denk dat ze gelijk heeft..

        zo'n tocht zou niet nodig moeten zijn..

        vreselijk
        groetjes
        klaproos

        BeantwoordenVerwijderen
      2. Denk niet dat je zo een gebeurtenissen de wereld uit kunt krijgen.
        Er zal altijd wel één of andere lunatic zijn waarvan de stoppen doorslaan. En als je dan op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent... Dan heb je prijs.
        Waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet vermeden had kunnen worden, maar misschien was er die nacht dan wel een ander slachtofer gevallen.

        BeantwoordenVerwijderen

      Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.