3 maart 2007

daar gaan we weer

Eerder vertelde ik je dat ik door een opslorpoperatie -en volledig buiten mijn wil- terug bij mijn oude energieleverancier terechtgekomen was nadat ik hemel en aarde bewogen had om er weg te geraken. Al die moeite voor niks!

Vandaag wou ik voor de eerste keer sinds lang nog eens telefoontje doen naar hun klantendienst met een eerste klacht, weliswaar vermomd als een gewone vraag met cynische inslag. Deze klantendienst had nu ruimere openingsuren, zélfs op zaterdag. Geweldig. Het nummer ingetoetst en wordt daar toch weer niet dat verschrikkelijk wachtmuziekje op me afgevuurd? Datzelfde deuntje dat me vroeger al urenlang geteisterd had?

Wat later de eerste computerstem. Nederlands of Frans? De tweede computerstem... 'druk dan toets drie", de derde computerstem... 'of heb je een andere vraag, druk dan toest 3.... wachtmuziekje frequent onderbroken door 'al onze medewerkers zijn in gesprek'.... terwijl ik mijn vrouw toespreek dat het weer van dattes is, plots toch een levende ziel aan de lijn. De vrouw legt sec uit dat al de medewerkers bezet zijn wegens de grote drukte maar ik mag van haar mijn telefoonnummer doorgeven (net alsof dit nog niet ergens op een schermpje stond!) en ik zou worden opgebeld als iemand daar tijd voor had.

Jezus christus. Wat ben je dan met ruimere openingstijden als op een vroege zaterdagmorgen al het personeel al overbevraagd wordt? Hoeveel mensen zouden er eigenlijk daar aan het werk zijn, naast de poetsfirma dan en de baas die zijn nieuwe secretaresse op het kopiemachine gegooid heeft? En hoe komt het toch dat het altijd zo druk is bij zo'n energieleverancier? Toch niet omdat de prima dienstverlening eventuele klachten tot het minimum beperkt?

Denk je dat er drie uren later al iemand gebeld heeft? Een grote marktspeler, dat wel, maar dat betekent niet dat ik met mijn kloten moet laat spelen! Maken dat ik er weer weg ben.

    2 opmerkingen:

    1. Het rottige is dat we ondanks die liberalisering niet zo gek veel keuze hebben lijkt me.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Goya, ik ga alles bijeenzoeken om klant te worden bij ecopower. Binnenkort een aandeel kopen om coöperant te worden, dit is een voorwaarde, en dan het contract opsturen. Die grote maatschappijen ben ik echt beu!

      BeantwoordenVerwijderen

    Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.