6 juli 2006

Steeds meer strafbare feiten op internet

Het aantal misdrijven via het internet is vorig jaar met 45 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de dienst financiële criminaliteit van de federale politie. De afdelingen die zich bezighouden met computercriminaliteit hebben vorig jaar 17.490 strafbare feiten vastgesteld. In 2004 waren dat er nog 12.000. (bron: VRT)

Zelf was ik enkele weken geleden ook het slachtoffer van een bizar gebeuren. Iemand heeft in mijn naam en gebruikmakend van mijn mailadres op marktplaza.nl een cabrio voor mij gekocht. Kostprijs: 12.500 euro! Gelukkig moest ik mijn bod nog per mail bevestigen via een binnengekomen link en - nogmaals geluk - hebben mijn kinderen deze link niet geopend.

Ik heb meteen het e-mailadres ongedaan gemaakt en me een nieuw aangemaakt. Volgende keer misschien toch ook maar bovenvermelde dienst van de politie op de hoogte brengen. Eikels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.