5 februari 2006

1000 naakten.

Mijn nieuwste boekenaanwinst: 1000 Nudes uit de periode 1839-1939. Gekregen voor Valentijn. De kalender stipt opvolgen doen we niet.

Dit fotoboek kadert in de reeks jubileumuitgaves naar aanleiding van het 25-jarig bestaan van uitgeverij Taschen. Echt grondig heb ik het prentenboek nog niet bestudeerd maar ik heb wel al vastgesteld dat het schoonheidsideaal intussen toch wel fel veranderd is. Het gros van de afgebeelde modellen lijkt me eerder circusattracties te zijn. Of het moet zijn dat de echt knappe vrouwen in die tijd nog niet uit de kleren durfden te gaan.

Wie een boek verwacht waardoor een zekere honger opstijgt, blijft met een slap gevoel achter. Voor mensen die in zwart-witfotografie geïnteresseerd zijn, is het zeker wel de moeite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.