25 december 2005

Anthierens onder de boom.

Er lagen ook dit jaar weer heel wat pakjes onder de kerstboom. Mijn vrouwtje, die zowat de organisatrice is van dit inpak-uitpakgebeuren, heeft me dit jaar wel echt in de watten gelegd. De ganse filosofiereeks van De Morgen zat er bij maar wat me vooral plezierde, was Raskins dikke turf over Johan Anthierens.

Ik ben altijd al een grote fan geweest van Anthierens -van Knack tot De Zwijger- en dit omdat hij zo welbespraakt en netjes geformuleerd iemand tot het bot kon te kakken zetten. Het fileren van vader Abraham en zijn smurfenlied in de snel-snel afgevoerde talkshow Noord-Zuid voel ik nog steeds nazinderen. Heerlijk was dat!

Ergernis en dwarsliggen, dat was Anthierens in hart en nieren. Moest ikzelf ooit een wapenschild krijgen -al was het maar één uitgereikt door de Orde der Vlaamse Losers- dan kwamen 'dwarsliggen' en 'ergernis' er ook ergens in vette letters op. Al maakt 'kust mijn ****' ook wel een kans.


Uren leesplezier dankzij de kerstman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.